Det er mange fordeler og årsaker til at man bør tilby «klikk og hent» til sine kunder. Flere studier viser at mer enn 50 % av kundene også kjøper flere varer, ofte på impuls, når de plukker opp en «klikk og hent» ordre. «Klikk og hent» trekker flere kunder inn i fysisk butikk. Der kan man tilby tettere personlig oppfølging, øke kundetilfredsheten og bygge lojalitet.
En «klikk og hent» ordre er mer uforpliktende, men veldig enkelt og gull verdt for kunden med tanke på å få reservert og sikret seg en vare. Det innebærer også at kunden kan ombestemme seg, men det er mer åpent for at butikkpersonalet kan gjøre mersalg og/eller oppsalg på kunden, eller rett og slett endre kundens beslutning og tilby andre produkter. Selgeren i fysisk butikk vet allerede hvilket behov kunden har, og kan forberede seg lenge før kunden kommer inn i butikken.
Geenie Commerce har innebygget funksjonalitet for «klikk og hent». Vi har varsling til butikkmedarbeidere ved mottak, integrasjoner med ledende POS-systemer, ERP-systemer og meldingssystemer, purringer ved plukk- og hentefrister, og mye mer. Vi leverer » klikk og hent» til flere av våre kunder, siden funksjonaliteten er svært lønnsom for bedrifter som tar Omni kanal på alvor. Ikke glem at kundene elsker «klikk og hent».